Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Wij rebranden

Van olietanker naar speedboot?

rebranding

Trends komen, trends gaan – rebranding blijft bestaan. Is de uitstraling van jouw bedrijf gedateerd? Komt de persoonlijkheid of inhoud niet meer overeen met jouw actueel aanbod? Heb je het gevoel dat jouw huidige bedrijfsreputatie haar doelen voorbijschiet? Dan is het hoog tijd voor een opsmuk. Afhankelijk van de nood, varieert dat van een facelift tot een hele metamorfose.

Een foto van een branding workshop in onze kantoren te Mechelen

Rebranding, to stay tuned

Waarom rebranden?

Mensen – consumenten, evolueren. Dat leidt tot veranderingen van meningen en de manier hoe we naar iets kijken. Het is dan ook van uiterst belang dat jouw merk telkens mee schakelt, zodat je jouw consumenten kan bijhouden. Blijven inspelen op de noden en vragen van jouw doelpubliek is essentiëel. Ookal houdt dat in dat je regelmatig jouw looks en speech moet updaten.

You need a Sidekick?

Wanneer rebranden?

  • De look en feel van jouw bedrijf werd opgezet in de tijd dat ‘Faxen’ hip was?
  • Jouw aanbod veranderde?
  • Jullie hebben aan jullie bedrijfswaarden en normen gesleuteld en deze worden niet correct geuit?
  • Ontwikkelden jullie een nieuwe merk-, of marketingstrategie en hoort daar een identiteit bij?
  • Jouw concurrentie zette net in op een rebranding en je kan niet achter blijven?
  • Jouw naam of merk wordt geassocieerd met iets negatiefs, en daar wil je vanaf.
Een foto van een branding workshop in onze kantoren te Mechelen

Hoe wij jouw merk revitaliseren?

rebranding process

Soms is het finetunen van jouw logo en grafische uitwerkingen voldoende. Soms ook niet. De sleutel is om een merkidentiteit en communicatie te behouden die steeds blijft overeenkomen met de verwachtingen van jouw doelpubliek. Wanneer zij, dat merk je wellicht aan de cijfers, aan het overstappen zijn naar andere producten of merken, dan is het aan de orde om de jouw merkstrategie te herbekijken en aansluitend jouw merkidentiteit te herinrichten en te redesignen.

Wij trekken onze lycra powersuits aan

Sidekick helpt jou bij

  • Grafische vormgeving: Logo, kleurenpalet, lettertype, webdesign, templates, fotografie, concepten, …
  • What & how you preach: Baseline, tone of voice, webcopy, blogcontent, nieuwsbrieven, social media kalenders…
  • Concept: Je hebt net een nieuwe strategie en identiteit ontwikkeld so it’s showtime. Samen met jou bedenken wij leuke concepten en acties om jouw nieuwe merk naar buiten te brengen.