Logo ontwerpen

Het belangrijkste onderdeel van jouw visuele merkidentiteit. Een logo biedt immers heel wat opportuniteiten naar  merkbeleving  toe. En die is onmisbaar wanneer je mensen wenst aan te trekken en te houden.

Wanneer een merk een nieuw logo presenteert, kan dat een golf van reacties teweegbrengen, zowel positieve als negatieve. Het ontwerpen van visuele identiteiten is een expertise, dus zorg ervoor dat je kiest voor gekwalificeerde professionals.

Hoe wij logo’s designen

Tijdens onze workshop Brand identity & Merkpositionering achterhalen we wat je logo en merk moet uitstralen. Wie ben je, wat doe je, hoe voelen mensen zich wanneer ze je merk ontdekken? We organiseren alle informatie over je merkpersoonlijkheid en beginnen aan de eerste schetsen.

De volgende keer dat we elkaar ontmoeten is wanneer we de eerste logoversies voorstellen ter feedback. We bespreken het designproces en vormgeving zodat we kunnen herwerken waar nodig.

Een logo beoordelen is geen makkelijke klus. Laat jouw persoonlijke smaak je niet verblinden, hou je vast aan volgende criteria:

Is het logo uniek en memorabel?

Ben je geneigd langer dan 3 seconden naar het logo te kijken?

Is het logo tijdloos?

Zou het logo er even goed uitzien op een billboard of spandoek?

Kan het logo dienen als handelsmerk?

Is het logo universeel?

Ons portfolio. Onze helden.