Klant

Spire

Wat we deden

contentplan, event promotion, grafisch ontwerp, marketing campagnes,

Een krachtig online merkverhaal voor Spire.

Een van de grootste full service Salesforce specialisten in Europa een sterke visuele en online identiteit geven? Been there done that! Spire zocht een partner in crime om hun brand vorm te geven en brand awareness te creëren. Wat allemaal begon met de ontwikkeling van een logo en huisstijl, bloeide uit tot een langdurige samenwerking waarbij Sidekick en Spire samen bouwen aan een langetermijnstrategie om Spire meer online visibiliteit te geven.

Branding en stijlgids

We beten de spits af met een branding workshop om een beter inzicht te krijgen in het verhaal van Spire. Door antwoorden te vinden op vragen zoals “Wat maakt Spire uniek”? “Wie willen we aanspreken?” leerden we Spire beter kennen en kregen we de nodige inzichten om een sterke merkidentiteit uit te bouwen.

Dit resulteerde in een logo en huisstijl met moderne minimalistische look waarin de daadkracht, no-nonsense mentaliteit en expertise van Spire terug te vinden is.

Social media beheer, content creatie en stijlgids

Spire wilde haar social media beheer uitbesteden en tamtam maken op social media, dat doet Team Sidekick in stijl. Om het juiste publiek aan te trekken wilden we eerst meer weten over de doelgroep. Tijdens een buyer persona workshop brachten we in kaart met welke vragen of frustraties de doelgroep kampt en hoe Spire hierop een antwoord kan bieden via hun online content.

We bepaalden de juiste contentformats en -kanalen en brachten dit alles mooi samen in een contentplanning. Om brand awareness te creëren op sociale media is het natuurlijk van groot belang om de visuele identiteit van het merk consequent door te zetten in alle online uitingen. Onze designers zorgden voor een een social media stijlgids waar Spire mee kan shinen.

Dit alles geeft onze content creators de juiste tools om een sterk online verhaal voor social media te creëren met pientere copy, aantrekkelijke visuals en video content.

Event marketing en branding

We verzorgden de branding van het event inSpire.d en werkten samen met Smooth een strategisch digitaal marketing plan uit om het event succesvol te promoten en te zorgen voor een full house.

Om bezoekers aan te trekken en online buzz te creëren maakten onze content creators voor, tijdens en na het event boeiende en engaging content. Zo communiceerden we vooraf over de why van het event via een LinkedIn article en een teaser video, maakten we tijdens het event sprekende sfeerbeelden en deelden live-updates via social media. Na het event volgde een aftermath om U tegen te zeggen met onder andere een Summary PDF.

We deden ook het grafisch werk voor alle offline communicatie waaronder badges, beachflags en event powerpoint templates.

Ons portfolio. Onze helden.