Een restyling zal ons redden.
Branding equals verandering. Bij de pakken blijven zitten is nefast. Het is als organisatie dan ook belangrijk je strategie en doelen steeds aan te passen en te mikken op groei. Om ambities concreet te maken, is dan vaak een opsmuk of zelfs een hele transformatie nodig.
Hand in hand gaat dan vaak een nieuwe huisstijl. In deze blog geven we enkele tips om ervoor te zorgen dat je nieuwe huisstijl een effectief hulpmiddel kan zijn op weg naar succes.
Imago en identiteit
Dorothy and Toto
Wanneer je jouw merk een andere look geeft, resulteert dat in een nieuwe ervaring voor je publiek. Een nieuwe huisstijl is dan ook een logisch onderdeel van the bigger rebranding picture. Het is echter niet zo dat een nieuwe look en feel voor een nieuwe identiteit van je organisatie zorgt. Weet dat een restyling geen click your heels three times-verhaal is. In deze blog delen we tips and tricks zodat je met jouw restyling zoveel mogelijk indruk maakt.
Strategie komt op de eerste plaats. Al 👏 tijd 👏!
Schone schijn
Always start with the why
Baken zeer duidelijk af wat de reden is achter de restyling. Zo vermijd je foute verwachtingen en is het gelijk helder wanneer je restyling gelukt is en je verder kan. Gebruik je doelstelling daarnaast als objectief wanneer feedback en meningen volgen op de nieuwe huisstijl. Want, wat de ene aanspreekt, doet de andere niets.
Zorg voor een objectief.
Merkconsistentie
Styleguides voor alles en iedereen
Zorg ervoor dat wanneer je een nieuwe huisstijl liet ontwerpen, deze makkelijk deelbaar en toegankelijk is. Zo zorg je ervoor dat je medewerkers geen hordes moeten lopen wanneer ze de nieuwe merkrichtlijnen willen implementen, en je nieuwe look en feel consistent wordt gebuikt.
Evaluatie
Je huiswerk
Nadat je een nieuwe huisstijl implementeerde is het belangrijk om even terug te blikken op de feedback en de originele doelstelling van je restyling. Zorgde de restyling voor het gewenste effect? Hoe ervaren je medewerkers de nieuwe huisstijl, kreeg je input van je publiek? Durf dus kritisch te zijn en voldoende te evalueren, zo blijf je als organisatie meegroeien en haal je het meeste uit je nieuwe look en feel.
Wil je je imago oppoetsen? Ga dan gerust voor een visuele opsmuk van je merk. Lees er meer over, hierzo! Wil je je identiteit veranderen? Ga dan voor een rebranding.
Onze ridders aan de branding tafel helpen je met plezier verder.