HR en Recruitment content – enkele tips.
Hoe kan je als werkgever het talent van nu aantrekken, engageren en uiteindelijk aanwerven zonder actief op zoek te gaan naar kandidaten? Wij leggen het je in deze blog uit.
Het talent in huis bepaalt de toekomst van je bedrijf. De juiste mensen aantrekken is dus een must. Naast het feit dat de beste profielen niet altijd beschikbaar zijn, wordt het steeds moeilijker om in de overwegingsfase te geraken bij kandidaten. Uitdagingen als deze en nog vele anderen maakten van recruitment een business prioriteit. Deze blog is bedoeld voor alle recruiters die aan de slag moeten als marketeer.
De evolutie in recruitment.
Het moment en de manier waarop we op zoek gaan en ingaan op een werkopportuniteit kende heel wat verandering. Een belangrijke shift is dat potentiële werkgevers anders en veel breder worden geëvalueerd. Driekwart van de werkzoekenden gebruikt Google als hoofdbron. Een bron waar je, zonder kennis van content marketing, weinig controle over hebt. Hieronder enkele concrete tips.
Inbound recruitment → kandidaten komen zelf naar jou.
Outbound hiring → jij gaat actief op zoek naar kandidaten.
Enkele tips to attract, engage & delight
- Vertel je werkgeversverhaal correct en goed.
- Zet in op content die je merkpositionering correct naar buiten draagt.
- Beantwoord veelvoorkomende vragen.
- Maak het makkelijk om je organisatie te leren kennen.
- Focus op relevantie door in te zetten op contentstukken die op maat zijn van kandidaatpersona’s.
Weetje: De kans dat kandidaten na een eerste bezoek op een website contact zoeken, hangt af van de merkbekendheid, reputatie en het profiel.
Contentmarketing in recruitment focust op het brengen van de juiste boodschappen en ervaringen aan de juiste mensen op het juiste moment. Dit houdt de duurtijd tussen kandidaat tot aangeworven talent zo kort mogelijk.
Sta jij ook voor een recruitment uitdaging en kan je een sparring partner gebruiken?