Klant

Numlix

Wat we deden

brand design, huisstijlgids, logo ontwerpen, rebranding, seo, tone of voice, ux design, webdevelopment, wordpress

Branding en webdesign voor Anaplan Partner Numlix

Numlix is een start-up met heel concreet doel, het numbercrunchen uit de wereld helpen door gebruik te maken van Anaplan. Je kan op hen rekenen voor functionele analyse en de implementatie, zo garanderen ze dat jij kan focussen op waar jij goed in bent.

Anaplan zelf staat in de markt als krachtige tool met een hogere kostplaat. Dat schrikt heel wat geïnteresseerden af hoewel de oplossing veelgevraagd is. Numlix benaderde ons met de opdracht een brand uit te denken dat expertise uitstraalt doch vriendelijk is. Een look een feel die persoonlijk is en toch een exclusief product verkoopt.

Numlix homepage

Hit me with your best shot

Team Numlix kwam langs voor een brand discovery workshop. Vervolgens hielden we een interne brainstorm om een baseline op maat uit te denken. New Wave in Finance werd geboren. Vertrekkend vanuit dit idee bouwden we verder op de linken naar alles wat muzikaal is. Denk aan woordspelingen, titles, call to actions maar ook grafische verwijzingen als muziekgolven in het logo icoon en verwijzingen naar frequentiegolven in het webdesign  

Neem zelf een kijkje op Numlix.be

Webdesign voor Numlix

Om zelfverzekerd mee te kunnen praten aan de Numlix tafel, verdiepten onze copywriters en designers zich in de wereld van financiële analyse, numbercrunching en bestaande oplossingen. Verder organiseerden we een inputsessie tussen team Numlix en team Sidekick waar wireframes werden uitgetekend en dieper werd ingegaan op de verschillende oplossingen. Deze input diende als basis voor de nieuwe webteksten en SEO- strategie.

We mochten ons daarnaast volledig uitleven op het webdesign. Er werden vooraf geen grenzen gesteld wat het extra uitdagend maakte. We kozen voor heel wat leuke design-features en huisstijlelementen. Deze kunnen verder worden doorgetrokken online en offline en zorgen zeker en vast voor onderscheid in branding. Daarnaast zorgen deze elementen voor een minder corporate feeling wat eén van de doelstellingen was.

Ons portfolio. Onze helden.