Klant

Caroline Biss

Wat we deden

brand design, huisstijlgids, ux design

Nieuw design voor webshop van Caroline Biss

Caroline Biss biedt elegante damesmode aan met een vleugje glamour. Ze hebben winkels over heel de Benelux en een bijhorende webshop. En net die webshop was dringend toe aan een nieuw design. Sidekick stak de handen uit de mouwen … en Caroline Biss in een nieuw kleedje!

Webshop zoekt opfrisbeurt

Caroline Biss was niet enkel op zoek naar een update van hun webshop, maar ook naar een huisstijl. Zij zochten namelijk een huisstijl die zowel dynamisch, vrouwelijk, als elegant en luxueus is. Een huisstijl die bovenal inspirationeel is voor de klanten.

Make-over voor de huisstijlgids

We gingen van start met een interactieve workshop, gevolgd door tweewekelijkse sprints met Caroline Biss en wekelijkse meetings met het development team van Meteor. In het tweede deel van de workshop toonden we voorbeelden van andere e-commerce webshops die vrouwenkledij aanbieden en hoe zij bepaalde prijzen of maten weergeven. Zo keken we per pagina wat ze willen en duidden dat aan met post-its (roze post-its voor zaken die ze niet goed vinden en groene voor zaken die ze wel goed vinden). Daarna namen we de huisstijlgids onder handen. We kozen resoluut voor een elegant lettertype, beige tinten en een rode kleur om solden aan te duiden.

Een schoolvoorbeeld van UX-design

Volgende in de rij was de PDP (productdetailpagina) waar de knop om te kopen prominent aanwezig moest zijn, hierbij rekening houdend met de huisstijl. De doelgroep van Caroline Biss indachtig, ging onze aandacht naar een duidelijke UX. Zo trokken we een streepje door een maat die uitverkocht is, plaatsten we een rand rond een geselecteerd artikel, duidden we de geselecteerde maat aan in het zwart en plaatsten we naast de iconen ook labels. Op de homepagina kozen we bewust voor heel grote foto’s zodanig dat het inspirationele karakter naar voor komt, in de stijl van een magazine of brochure. We zorgden ook voor emailtemplates en een handig overzicht van alle winkels met de openingsuren en het adres. Dankzij de ‘Quick shopping’ verschijnt het winkelmandje van een klant nu in een overzichtelijke pop-up en dankzij de ‘Shop the look’ kunnen klanten meteen de volledige outfit kopen zoals die wordt afgebeeld. Van een make-over gesproken!

Gebruiksgemak en flexibiliteit

Het grote voordeel voor Caroline Biss is dat ze nu over een solide basis beschikken waarop ze zelf content kunnen toevoegen. Wij zorgden voor herbruikbare blokken zodat zij nadien zelf hun landingspagina’s kunnen maken. Deze blokken kunnen zij dan op de homepage schikken zoals zij het willen en ze kunnen ook via snippets alle tekst aanpassen. Daarnaast beschikt Caroline Biss nu over een huisstijlgids die naadloos hun elegante look & feel uitstraalt. Het mag duidelijk zijn, de nieuwe webshop zit hen als gegoten!

Ons portfolio. Onze helden.