Klant
Intercoop Europe in een modern jasje
Intercoop Europe is een onafhankelijke professionele organisatie met 16 van de grootste landbouwcoöperaties in Europa. Ze willen landbouwbedrijven voorzien van de nodige productiemiddelen om ze zo te ondersteunen. Daarnaast zorgen ze voor kennisdeling, voedselveiligheid en een stabiele toegang tot betaalbare voeding.
De vraag van de klant
Intercoop Europe had al een logo en branding, maar was toe aan vernieuwing. We staken het logo dus in een modern jasje en vernieuwden de branding.
Over graantjes en blaadjes
De landbouwfocus is een belangrijk onderdeel van de identiteit van het merk. Daarom moest deze zeker behouden worden in de opgefriste branding. Van het logo maakten we een minimalistischer ontwerp met een levendig kleurtje. Het strakke logo kreeg daarnaast een corporate kantje door het aangepaste lettertype.
In het logo zie je zowel graantjes als bladeren terug die allebei een knipoog zijn naar de landbouwsector. Het afgeleide icoon met enkel de graantjes kan apart als patroon gebruikt worden en vormt een mooi geometrisch figuur. Je ziet de bladvormen over de hele website terugkomen als verschillende designelementen.
Frisse nieuwe kleuren
Op de bestaande groene tinten bouwden we gretig verder zodat de link met de sector behouden bleef. Het kleurenpalet werd uitgebreid door bruine tinten met roze ondertoon toe te voegen. Dit zorgt voor voldoende contrast en variatie in de stijl. Op deze manier krijg je een duidelijke identiteit op elke pagina.