Klant

Refleqt

Wat we deden

brand design, copywriting, grafisch ontwerp, office template, , Webdesign

Een techy webdesign en content ontzorging voor kwaliteitgoeroe’s Refleqt

Bram en Wim waren op zoek naar een partner in crime wat betreft een nieuw webdesign en content. De wens was mensen even te laten stilstaan bij de voordelen van test automation en verder rond te kijken. Meteen ook de doelstelling voor onze designers en content creators.

We kregen vrijspel wat betreft de look en feel en stonden dus te popelen enkele eerste indrukken uit te werken. Benieuwd naar het eindresultaat? Neem een kijkje.

Webdesign

Refleqt test nieuwe toepassingen en applicaties zodat ze doen wat ze beloven. Wat hen onderscheidt van andere testers is de aanpak. Manueel testen kost veel effort en geld dus het moest anders. Enter de Refleqt ’s expertise, test automation.

“Om de functionaliteit van een applicatie te kunnen beschermen, moet er voortdurend getest worden. Manueel is dat niet vol te houden, tenzij je oké bent met een IT-departement met meer testers dan ontwikkelaars.”

We vertaalden de missie en visie van Refleqt in een bijpassende huisstijl en stem. Deze zijn rechtdoorzee. Ook typerend voor Refleqt is de leuke teamsfeer en gelegenheid om te eens goed te lachen. We verwerkten de warme sfeer door metaforen in de webtekst en weinig corporate titels en quotes. Daarnaast ging onze huisfotograaf op pad om de sfeer op beeld vast te leggen.

Er mochten enkele kwinkslagen aanwezig zijn maar ook het technische moest aanwezig zijn. We kozen daarom voor webdesign met veel lichte kleuren, 3D knoppen en contrasterende kleuren als accenten in het webdesign. Er werd met korte en kleine contentblokken gewerkt die vertellen wat moet. Eens de inhoud werd goedgekeurd werd een tone of voice als smaakmakende saus over de webtekst gegoten.

De illustraties en animaties werken illustrerend alsook als stijlelement en zorgen voor dat tikkeltje extra.

Ontzorging door veelzijdig content management

Eens de website bijna klaar was voor live-gang, staken we de koppen samen om een content strategie op te zetten. Zo bekeken we welke kanalen interessant zijn om nieuwe mensen aan te trekken en door te ‘duwen’ naar de website.

Wekelijks zit een content manager samen met Refleqt om te bespreken wat er op het menu staat. We verwerken cases op de website, zetten in op content ter ondersteuning van employer branding en zorgen ervoor dat de juiste bezoekers hun weg naar de website vinden. Refleqt kan rekenen op Sidekick voor de verwerking tot en met analyse van de content.

Ons portfolio. Onze helden.