Klant

Adman Agency

Wat we deden

brand design, huisstijlgids, logo ontwerpen, office template, , Webdesign

Een elegante branding voor Adman Agency.

Adman Agency zorgt voor straffe advertentiecampagnes voor zowel start-ups, scale-ups, kmo’s en bedrijven die verder willen groeien in hun digitale marketing. Ze zetten de producten of diensten van hun klanten doelgericht in de spotlights op maat van de doelgroep.

De gezichten achter Adman hadden nood aan een volledig nieuwe brand met een totaalpakket inclusief logo, branding en website. We waren geen onbekenden voor elkaar want in het verleden werkten we al eens samen voor een logo en website van een ander bedrijf. Die samenwerking verliep zo goed dat ze voor hun nieuwe brand meteen aan Sidekick dachten, wohoo!

‘De samenwerking met Sidekick verliep supervlot. De opgeleverde website en brandingpakket zijn helemaal in lijn met wat we voor ogen hadden en is volledig afgestemd op onze noden en wensen. Ik zou ze dan ook 200% aanraden!’

Managing partner Adman Agency

Branding – de juiste look and feel voor een nieuwe brand creëren

We startten met het ontwikkelen van de juiste look and feel voor de nieuwe brand. De naam ‘Adman Agency’ bestond al en al snel werd duidelijk dat een fijne, minimalistische stijl met kleurvlakken in aardetinten helemaal bij Adman past. Het merk straalt rust en professionaliteit uit door de contrasten van donkergrijs met lichte aardetinten. Voor het lettertype zochten we een mix tussen Sans Serif en Serif om zo de persoonlijkheid van het bedrijf naar voren te brengen.

Logo – toegankelijk en minimalistisch

Het logo is elegant en tegelijk professioneel om de expertise van Adman Agency te weerspiegelen. De dubbele A’s zijn gelijkaardig en staan op dezelfde lijn wat zorgt voor toegankelijkheid en maturiteit. Daarnaast is het een responsief logo: eentje dat gebruikt kan worden op verschillende manieren en zich aanpast aan allerlei formaten.

Webdesign – de identiteit weergeven

Om de volledige identiteit van Adman door te trekken, ontwikkelden we een website in drie talen met een praktische kalender waar klanten vliegensvlug een afspraak met een marketingstrateeg te boeken. Als startpunt kregen we alle content aangeleverd die op de website moest komen. Van daaruit keek onze designer welke structuren we konden aanbrengen en hoe we de tekst behapbaar konden maken met een gepaste call to action. We splitsten het gedeelte ‘hoe gaan we te werk’ op in vier blokjes om het overzichtelijk te maken.

Nadat we de volledige structuur bepaalden, konden we er een laagje branding over gieten. Ook hier gebruikten we voor het lettertype een mix van Sans Serif en Serif om bepaalde accenten te leggen en om woorden te highlighten. Brandingelementen zoals lijnen, vlakken en brandkleuren zijn altijd aanwezig, ongeacht hoe ver je scrolt.

De website is een overzichtelijke onepager geworden die op termijn gemakkelijk uitgebreid kan worden met detailpagina’s zonder al te veel aanpassingen. Als dat niet handig en future proof is!

Social styleguide en social media banners – een goede online visibiliteit

Het merk, logo en website zijn klaar, maar hoe zorg je ervoor dat je merk opvalt? Door het uitgebreid te promoten op social media natuurlijk! Voor een goede online visibiliteit en vindbaarheid maakten we voor Adman ook een social styleguide, een complete gids met alle go to’s voor de social media visuals van het bedrijf. We zorgden voor de juiste kleuren, lettertypes en structuren in verschillende templates. Op die manier kan er gemakkelijk gevarieerd worden in de content en kunnen de gewenste foto’s in de template geplaatst worden. We zorgden voor de juiste formaten voor verschillende social mediakanalen en we maakten ook geschikte social media banners.

Ons portfolio. Onze helden.