Klant

inMusic

Wat we deden

huisstijlgids, Webdesign, webshop

Een clean en clever webdesign voor inMusic Brands.

inMusic Brands is de thuisbasis van ’s werelds grootste merken op het gebied van muziek- en audiotechnologie. Wij waren dan ook zeer blij hen te mogen verder helpen bij de opzet van hun nieuwe merkidentiteit en webshop.

inMusic is een familie van toonaangevende merken op het gebied van muziektechnologie en consumentenelektronica. Door samenwerking en innovatie heeft elk inMusic merk de unieke mogelijkheid om dynamisch in te spelen op de wensen van zijn klanten, door de nieuwste ontwikkelingen te bieden op het gebied van engineering, design en technologie in de DJ, muziekproductie, pro-audio, muziekinstrumenten en consumentenelektronica-industrie.

Door zijn expertise en nichekennis bouwde elk dochtermerk zijn eigen identiteit en merkbekendheid uit. Vandaag wilde inMusic inzetten op een nieuw gezicht voor een overkoepeling en een bijhorende centrale webshop. Wij namen alles wat te maken had met branding en design onder handen. PhPro nam de lead in de technische kant van dit e-commerce verhaal.

Branding voor inMusic

inMusic Brands streefde naar een merk dat rust uitstraalt en perfect te vertalen valt naar een aangename online identiteit. Tijdens de concurrentieanalyse viel op dat gelijkaardige webshops overvloed zijn van informatie, kleuren, knoppen etc. Bij de opzet en creatie van de nieuwe merkelementen, kozen we dan ook bewust voor rustige, strakke en minimale sferen. Deze combineerden we met een felle, koude blauwe kleur aangevuld door grijstinten.

We mikten op een merk met meer persoonlijkheid en stelden kleuren, lettertypen en iconen samen tot één coherent geheel. De dochtermerken genieten van een bepaalde merkbekendheid en waren belangrijk overal te linken aan overkoepelend inMusic. We bedachten hoe we de logo’s mee in beeld konden brengen zonder met een vloekend geheel te eindigen. De oplossing lag hier in een vaste overlay en filter die rust brengt in de veelvoudigheid van vloekende kleuren.

We ontwikkelden een online styleguide waar inMusic vandaag alles terugvindt omtrent kleuren, iconen, grid, spatiëring en de vormgeving van bepaalde formulieren. Op naar merkconsistentie!

Desk-, en Mobile design voor inMusic brands

inMusic wilde haar klanten verder helpen door in te zetten op een gebruiksvriendelijke webshop met gecentraliseerde producten van de verschillende dochtermerken. De branding zorgde voor de mogelijkheid van het ontwerp van een rustig en overzichtelijk e-commerce design dat op geen enkele manier vloekt.

De kwaliteit van het design staat er vandaag ook mede door de hoge kwaliteit van beeldmateriaal dat inMusic Brands zelf aanleverde. Dit sluit goed aan bij de strakke en minimalistische look en feel.

Aangezien het brede aanbod van producten, diende er goed nagedacht te worden over de navigatie, categorieën en filters. Deze oefening zorgt er vandaag voor dat je als potentiële klant makkelijk en snel vindt wat je zoekt. Ook mocht het webdesign weerspiegelen dat het om een familie van verschillende merken draait. Daar speelden we op in door de dochtermerken op de juiste plaats en moment in beeld te brengen.

Een gebruiksvriendelijke gebruikersomgeving voor inMusic brands

inMusic brands kan vandaag uitpakken met een vernieuwende webshop én gebruikersportaal. Dit portaal vat productinformatie samen die relevant is voor de klant.

Op het portaal vind je:

  • Al je aankoopbewijzen van de producten die je bij inMusic en dochtermerken kocht.
  • De nodige handleidingen en bijvoorbeeld softwarepakketten voor de instrumenten of audiotechnologie die je kocht.
  • Digitale garanties, set-up guides en andere documentatie

Ons portfolio. Onze helden.