Klant

Blei

Wat we deden

brand design, huisstijlgids, logo ontwerpen

Broeden op een nieuwe branding voor Blei

De vraag van de klant – Zaakvoerder Ellen kon haar ei bij ons kwijt

Als familiebedrijf met 30 jaar ervaring en een boerderij met 60.000 scharrelkippen, had zaakvoerder Ellen dringend nood aan een eigen identiteit en branding voor Blei. De dagverse scharreleitjes van haar boerderij zijn bestemd voor de groothandel, maar ook lokaal wil ze met Blei een gevestigde waarde zijn. Sidekick was er natuurlijk als de kippen (bl)ei om een brandingtraject op te starten.

Als een kip zonder kop te werk gaan? Nooit!

Brand Discovery Workshop

Om vat te krijgen op de merkidentiteit van Blei, organiseerden we een Brand Discovery Workshop met gerichte oefeningen om de business, de sector, het merk en de doelgroep van het familiebedrijf beter te leren kennen. Hieruit bleek dat zaakvoerder Ellen houdt van warme tinten geel, oranje en peach fuzz en dat haar voorkeur uitgaat naar een vlotte, vloeiende en organische stijl in combinatie met fijne lettertypes.

Logo-ontwerp

Op basis van de informatie verkregen uit de workshop, ging onze designer aan de slag om een presentatie met drie potentiële logo’s voor te stellen. Gebaseerd op de feedback van de klant, maakten we variaties op de logovoorstellen om zo tot een finaal design te komen. In de voorstellen werden ook telkens enkele branding voorbeelden opgeleverd om de klant een helder idee te geven hoe de branding concreet ingezet kan worden. In dit geval ging het onder andere om een eierdoosje en een bedrukte trui.

Styleguide

Aan de hand van het gekozen design stelden we een online styleguide op. Dit is een gebruiksvriendelijke brandguide waarin alle richtlijnen rond kleurgebruik, typografie en andere toebehoren opgenomen staan. Zo kan de klant deze richtlijnen steeds raadplegen bij het gebruik van de verschillende branding elementen.

Het eindresultaat

We kozen voor een toegankelijke branding met zacht karakter om zo helemaal bij het merk én bedrijfsleidster Ellen te passen. Het abstracte logo heeft een ronde uitstraling met geometrische elementen in het icoon. Het patroon op de achtergrond is gemaakt op basis van de textuur van een eierdoos om zo het organische gegeven mee te nemen in de uitwerkingen.

Voor de kleuren werkten we met een fris pallet van koude en warme accenten waarbij we leuke toon op toon combinaties kunnen maken. In de kam van de kip zien we naast de B van Blei ook een hartje dat inspeelt op het lokale aspect en de liefde voor het product.

Wij worden er alvast helemaal blei van, jullie ook?

Ons portfolio. Onze helden.