Hoeveel kost een website?

Webdesign

Drie webpagina’s, tien iconen en wat copywriting, en dat zal het zijn alstublieft.

Een rond wit gesneden brood kost minder dan een tompouce. De benodigdheden, vakkundigheid en bereidingstijd zijn dan ook in verhouding. Hieronder een handig overzicht van welke factoren en verhouding de kostprijs van een website bepaalt.

Prijsfactor 1: Het doel van je website

Als jouw prospecten er niet in slagen via simpele google zoekopdrachten jouw website terug te vinden, zit het niet snor. De basis is dus dat je website SEO-geoptimaliseerd is en geïndexeerd wordt.

Daarnaast heeft iedere website een specifiek doel. De ene informeert, de andere inspireert… Afhankelijk van de opzet van je website zijn er bepaalde vereisen waaraan je moet voldoen. Deze bepalen veelal de hoeveelheid content en complexiteit in bijvoorbeeld filtering of zoekfunctie en zijn dan ook weer bepalend wat de prijs betreft. Een online visitekaartje kost minder dan een website waar strategie mee gemoeid is.

Prijsfactor 2: Content

Graaf design en een slimme UX-strategie zorgen ervoor dat de juiste content vershijnt. Het spreekt voor zich dat wanneer je je eigen tekst-, en beeldmateriaal aanlevert, het prijskaartje lager is dan wanneer je op content creatie rekent.

Content is vandaag de belangrijkste factor om goed vindbaar te zijn online. Bespaar, onderschat of verwaarloos dit stuk dus zeker niet en vraag op z’n minst een revisie door een digital copywriter.

Prijsfactor 3: Structuur en aantal pagina’s

Voldoende aan een onepager? Meerdere pagina’s nodig – dewelke? Nadat je doel bepaald is, lijst je best even op welke pagina’s je wil aanbieden aan je publiek. Belangrijk is dat de pagina’s een logische opbouw hebben en de lezer op een efficiënte manier van punt A tot B geraakt.

Om een logische structuur en linkbuilding strategie te kunnen garanderen, werken we een content structuur uit als blauwprint van je nieuwe website. Deze structuur met eventueel gewenste functionaliteiten, is de beste basis om een kwalitatieve prijsinschatting te kunnen leveren.

Hoe wij werken

Een luisterend oor en een drankje.
Graag ontdekken we waar jullie naartoe willen en wie jullie, waarom, willen aanspreken.

We organiseren vervolgens een sessie met jou, een designer en copywriter. Deze twee maken zich jouw verhaal eigen tijdens de workshop. We zetten samen de structuur van je website op en bespreken de look & feel die bij je merkidentiteit past.