Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Branding voor modemerk Wasted Atelier.

#branding #merkidentiteit #merkpersoonlijkheid #branddesign #huisstijl #lookandfeel #brandbuilding

We werden gecontacteerd voor een sparringsessie over een nieuw fashion brand.

Een merk dat zich zou focussen op duurzame mode. Elk jaar worden stoffen ingekocht door grote retailers toch blijft er vaak heel wat stof over. De masterminds achter deze start-up vonden dat zonde. Ze hebben de skills in huis knappe kleding patronen uit te tekenen en het netwerk in België om deze in prachtige kledingstukken om te zetten.

We gingen van start met een branding workshop om te achterhalen wie de doelgroep is van het jonge merk. Daarop gebaseerd werd ‘Wasted’ een definitieve naam en werkten we een bijpassende look en feel uit voor deze knapperd.

Sfeerbeeld als voorbeeld van de nieuwe Wasted huisstijl by Sidekick

Het merk en zijn uitwerking moest praktisch zijn in gebruik. De kleuren die gekozen werden, houden rekening met een kwalitatieve look zowel digitaal als geprint.
Daarnaast moest de typografie en het logo zo ontworpen worden dat deze in verschillende formaten uitgewerkt konden worden met een stikmachine.

Ook hier bewezen onze online styleguides hun nut en prakticiteit. Via deze simpele en duidelijk tool is het heel makkelijk brandguidelines door te geven aan fabrikanten, partners en leveranciers.

huisstijl en kleuren van Wasted Atelier branding by Sidekick

Color Palette.

Het kleurenpalet van Wasted bestaat uit zachte seizoensgebonden kleuren. Zo kunnen ze de huisstijl dynamisch inzetten. Als bijhorende accentkleuren zijn er gradaties van de kleur Contessa.

 

Heb je een huisstijl en wil je deze ook opnemen in een online styleguide?

Voorbeelden huisstijl Wasted Atelier's look and feel

Successverhaal.

Ondertussen is deze held het ene succesverhaal na het andere aan het boeken.
Wij zijn dan ook heel trots dat wij hebben mogen meewerken aan de opzet van de merkidentiteit en merkpersoonlijkheid. We zijn dan ook benieuwd naar verdere ontwikkelingen.

Sta jij ook op punt een eigen merk op te starten?
Wil jij ook zo’n successtory?
Snappen we!