Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Nieuwe look and feel voor het nieuwe zwemmen.

Er werd gesproken over de geboorte van een nieuwe generatie zwembaden. Daar wilden wij absoluut bij zijn!

We ontmoetten Stef en werden al snel overtuigd door zijn enthousiasme en kennis van zwembadzaken. Hij stelde ons de vraag; Waarom investeren in een chloorrijk zwembad wanneer je voor dezelfde prijs een chloorarm bouwt? Hij nam ons mee in de voordelen van een chloorarm zwembad en gaf een woordje uitleg over zijn beoogde doelen.

We hielpen Stef verder bij:

  • Een nieuw logo en bijpassende huisstijl
  • Online Styleguide
  • Webdesign en development
  • Tekstmateriaal
  • Office templates en drukwerk
bezoek website
illustratie zwemmende mensen

Merkpersoonlijkheid

Het startschot van de samenwerking werd gegeven tijdens de eerste workshop betreft de merkvormgeving. We gingen dieper in over de inhoud van het merk en mikten op een clear view over de normen, waarden en gevoelens van NoviNato.

Daarnaast werd deze workshop gebruikt als een sparringssessie om te ontdekken wie het merk waarom wil aanspreken en welke meerwaarde het biedt.

We wandelden deze workshop buiten met genoeg informatie om een design briefing op te zetten en contentstructuur uit te werken.

en foto van novinato-logo op een muur

Logo versus Logo

NoviNato brengt chloorarm zwemmen tot bij jou thuis, maar helpt ook heel wat bedrijven verder.

We gingen dan ook voor een logo met een informerende iconografie. Zo weet je snel dat je aan het juiste adres bent. Daarnaast zetten we in op een design dat rust en professionaliteit uitstraalt.

Daar dat duurzaamheid een zeer belangrijke waarde is van NoviNato, werkten we met de typerende en symbolische groene kleur.

In een meer persoonlijke omgeving kan er gewerkt worden met een logo-animatie. Deze heeft een meer speelse sfeer.

en foto van novinato-logo
en foto van novinato-webdesign
en foto van novinato-webdesign

Een gebruiksvriendelijke website.

We gingen voor een design dat ruimte biedt te informeren. Om het luchtig te houden, kozen we voor organische vormen en fotografie die waterpret in beeld brengt.

Daarnaast werd er ingezet in het duidelijk naar voren brengen van de verschillende voordelen van chloorarme zwembaden. We legden daarbij de focus op het milieu, de gezondheid en maatschappij.

Daarnaast trachten we de vele voordelen te counteren door in te zetten op duidelijke, verhelderende blogartikelen en FAQ's.

Je website zelf onderhouden? Dat kan.

Stef was op zoek naar een website waarin makkelijk en snel aanpassingen kunnen worden doorgevoerd. We zetten in op een gebruiksvriendelijke back-end zodat NoviNato op een zeer eenvoudige manier nieuwe content kan invoegen, aanpassingen kan doorvoeren, foto's kan veranderen... You name it.

en foto van novinato-webdesign