Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Een naam en huisstijl voor nieuwe carpool App Jive.

“If all other transportation fails, go carpooling.”

En dat is exact wat de mensen achter Jive voor ogen hadden.
Een app die ervoor zorgt dat je langere trajecten moeiteloos aflegt, en dat zonder afhankelijk te zijn van het, helaas nog steeds te onbetrouwbare openbaar vervoer.

Een nieuwe naam en branding voor Carpool App Jive

Destination: awesome branding. Het concept was simpel: rijd jij naar punt x en ben je bereid iemand mee te nemen?
Jive!

Wil jij naar punt x en zoek je nog iemand waarbij je een lift kan scoren?
Jive!

Een spontaan vreugdedansje hier dus, toen we samen met hen konden carpoolen
met als bestemming: awesome branding.

Een nieuwe naam en branding voor Carpool App Jive

Een swingend logo.

Een naam die meteen beelden oproept, en deze keer al voor aanvang van het branding traject door de klant op tafel werd gelegd.

Het sprak dan ook voor zich dat een dynamisch logo en fris kleurenpallet hier de enige juiste keuze zou zijn.

De J van Jive symboliseert dan ook een traject waarbij 2 wegen elkaar kruisen. Dit laat toe om het onderste deel van de J apart als beeldmerk te gebruiken, zonder aan herkenbaarheid te moeten inboeten.

Een nieuwe naam en branding voor Carpool App Jive

What's in a grid.

Geen sterke branding zonder een overzichtelijke styleguide en enkele killer templates natuurlijk.

En dus gaven we Jive een vliegende start met een Word en Powerpoint template en zetten we een overzichtelijke online styleguide voor hen op, waarop ze al hun assets in 1 muisklik binnen handbereik hebben.

Voeg daaraan nog een mail signature en een business card toe, and they were good to go.