Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Een rebranding en nieuwe website voor Dutch Incinerators.

Weg met negatieve connotaties door een stevige rebranding.

#restyling #huisstijl #styleguide #branding #webdesign #copwriting

We werden benaderd door Luc, project manager bij Dutch Incinerators met de vraag een restyling uit te voeren van de huidige website. Al snel werd duidelijk dat er heel wat meer kon gebeuren om nieuw leven te blazen in deze topper.

bezoek website
Een rebranding en nieuwe website voor Dutch Incinerators

De rebranding.

We startten met een branding workshop. Daar bekeken we de brandcore van Dutch Incinerators om later in de workshop af te toetsen welke huisstijl en look and feel hierbij zouden passen. Daarnaast werd in de workshop duidelijk dat een rebranding nodig was aangezien deze vriendelijke reus te kampen had met onterechte negatieve connotaties door miskennis.

Deze rebranding moest er voor zorgen dat de communicatie de vele misvattingen bloot legt en het tegendeel aantoont. Daarnaast was het belangrijk om hun expertise in deze nichesector naar buiten te brengen én een eerlijk beeld te schetsen van het aanbod en de oplossingen die deze Nederlandse partij aanbiedt.

Aan de orde.

- restyling huisstijl
- workshop content structuur
- copywriting
- rebranding
- redesign website
- webdevelopment

Een rebranding en nieuwe website voor Dutch Incinerators

Uitdagingen.

Deze website moest een hele hoop informatie overdragen. Het opzetten van een overzichtelijke content structuur was dus een belangrijke opdracht. Daarnaast moesten we aandacht hebben voor de negatieve bijklank die de industrie waarin ze werken een negatieve connotatie draagt. Het overdragen van de juiste informatie moest dus vergezeld worden door een vriendelijk en positief karakter. Een rebranding lag dus niet alleen in het logo en de kleuren maar ook in de tone of voice.

Een rebranding en nieuwe website voor Dutch Incinerators

Wireframes.

Er valt heel wat te vertellen over het aanbod van Dutch Incinerators. Een heel belanrgijk onderdeel van deze restyling was dan ook de opzet van een contentstructuur en wireframe. We deden daarom de oefening om te weten te komen welke mogelijke lezers er over de webvloer van Dutch Incinerators komen en wanneer deze nood hebben aan welke informatie. Daarnaast bekenen we welke contenttypes het meest aangeraden zijn om het verhaal van Dutch Incinerators correct te vertellen. We kozen daar voor de combinatie tussen foto en tekst met in een verdere fase de ontwikkeling van video.