Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

wizard - 22 oktober 2021

Inbound recruiting – How you doin’?

Hoe je als werkgever, via content creatie, het talent van nu kan aantrekken, engageren en uiteindelijk kan aanwerven zonder actief op zoek te gaan naar kandidaten.

Het talent dat je in huis hebt/haalt, bepaalt de toekomst van je bedrijf. De juiste mensen aantrekken is dus een must. Naast het feit dat de beste profielen niet altijd beschikbaar zijn, wordt het steeds moeilijker in de overwegingsfase te geraken bij kandidaten. Uitdagingen als deze en nog vele anderen maakten van recruitment een business prioriteit.

 

 

De kandidaat die zichzelf een

tikkeltje overselled heeft, elke

recruiter kent het. Filter je

kandidaten door een doordachte

content strategie. Onze sidekicks

helpen je verder.

 

Recruitment changed. No Sh* Sherlock.

De moment én manier waarop we zoeken naar en ingaan op een jobopportuniteit kende heel wat verandering. Een belangrijke shift is dat potentiële werkgevers anders en veel breder worden geëvalueerd. Driekwart werkzoekenden gebruikt Google als hoofdbron. Een bron waar er, zonder kennis over contentmarketing, beperkte controle over is.

 

Inbound recruitment → kandidaten komen vanzelf naar jou.

Outbound hiring → actief op zoek naar kandidaten.

 

Jouw employer brand is par-uh-mount! Zo zet je vandaag de dag best in op het creëren van een ervaring. Eentje die aantrekt, informeert en blijft hangen bij potentiële werknemers. Inbound recruitment bouwt relaties op en zorgt voor een groter bereik van mensen. Kandidaten leren je op een passieve manier kennen omdat je hen gepersonaliseerde content stuurt en je sneller vindbaar bent. Verder creëer je verbinding met het netwerk van  kandidaten en stel je hen tevreden doorheen het sollicitatieproces.

En daar knelt het schoentje. Want, om deze ervaring op te zetten zouden recruiters moeten gaan handelen als inbound marketeers. Iets met schoenmaker en leest…

 

Inbound recruitment, talent aquisitie strategie & content creatie.

Attract – Engage – Delight

 

Vertel je werkgeversverhaal goed, zet in op de juiste content ter positionering, beantwoord veel voorkomende vragen… Maak het makkelijk om jouw organisatie te leren kennen. Focus op relevantie door in te zetten op content stukken die op maat zijn van kandidaat persona’s.

 

Tip: De kans dat kandidaten na een eerste bezoek op jullie website appliceren hangt af van merkbekendheid, reputatie en het profiel zelf. Hoe duurder het profiel, hoe langer de overweging en hoe lager de kans op online appliceren na een eerste webbezoek.

 

 

Sidekick gets the mission possible

Inbound strategie – contentmarketing in recruitment focust op het brengen van de juiste boodsschappen en ervaringen aan de juiste mensen op het juiste moment. Dit om de duurtijd tussen kanditaat tot aangeworven talent, zo kort mogelijk te houden. Daarnaast worden meerdere kanalen ingezet om buzz te creëren en om de online vindbaarheid te verhogen.

We zetten je gebruiker centraal. Dat wil zeggen dat we steeds rekening houden met de ervaringen van je kandidaat.

 

Wrapping up

Opmerkelijke ervaringen rond sollicitaties zorgen voor fuzz en buzz vertrekkend vanuit kandidaten zelf. Kan – niet – beter en trekt opnieuw talent aan. Vraag kandidaten om feedback en hou contact met no-hires zodat een goede verstandhouding blijft bestaan.

Sta jij ook voor een recruitment uitdaging en kan je een sparringspartner gebruiken? Let’s chat.

Related posts