
Wij geven jouw merk vorm
Een held zonder sterke persoonlijkheid? Da’s maar saai. Via brand design creëren we onderscheidend vermogen. We stoppen je meerwaarden in een doeltreffend jasje en een tone of voice en communiceren deze later op maat van je doelpubliek. We creëren aandacht en herkenning rond je merk. Daarnaast zetten we in op tools op maat die het je heel makkelijk maken je branding consistent te gebruiken. Hallo merkconsistentie!
- Merknaam
- Look & feel
- Tone & voice
Je why how what
Een knappe kop is een goed begin. Om je aanbod succesvol naar buiten te brengen, moet je ook een sterk verhaal hebben. Het zijn namelijk verhalen die emoties opwekken en wellicht het nodige stof doen opwaaien. Doorheen workshops grijpen we jouw verhaal vast zodat we dit kunnen vertalen in je logo, huisstijl en tone of voice.

Merknamen
Al eventjes aan het bijten op een “creatieve” naam? Een sterke merknaam is cruciaal. Over de naam van webshopmagnaat Baby-Dump wordt allicht heel wat gepraat, (wat goed is). Laten we jouw merkbekendheid toch maar op een andere manier opbouwen.
Jouw merknaam moet in lijn liggen met jouw merkpersoonlijkheid. Daarnaast ga je best op zoek naar een naam die iedereen kan spellen en uitspreken. Behoorlijk irritant om steeds opnieuw te moeten dicteren hoe mensen jou kunnen bereiken op het web of via e-mail.
Bij Sidekick hebben we allerlei tips en tricks om tot een originele passende naam te komen. Laat een paar van onze creatieve koppen eens mee nadenken over jou bedrijfsnaam en vraag een workshop aan. Hierin gaan we samen met jou op zoek naar een naam die blijft plakken.
Een held zonder knappe knop? Ongezien.
Huisstijl
Om boodschappen kwalitatief visueel te kunnen ondersteunen, heb je een huisstijl nodig. Denk hierbij aan kleuren, lettertypes, iconen, afbeeldingen… Alles dat jouw merkidentiteit visueel uitdraagt.
Logo
Het belangrijkste onderdeel van jouw visuele merkidentiteit. Een logo biedt immers heel wat opportuniteiten naar merkbeleving toe. En die is onmisbaar wanneer je mensen wenst aan te trekken en te houden.
Een logo moet eenvoudig/duidelijk zijn. Daarnaast moeten mensen het opmerken. Aangezien sommige brands jaren meegaan, zijn goede logo’s tijdloos. Jouw logo moet zowel op een klein als groot oppervlak mooi en duidelijk zijn. Evengoed in zwart-wit als in negatieve kleuren moet het aanspreken, veelzijdigheid is dus ook een must. Als laatste kies je best ook voor een logo dat in alle contexten gepast is.
We gaan van start met een workshop waar we samen achterhalen welke kleuren en stijlen de juiste identiteit vertalen. Na deze workshop starten we aan het ontwerp. Ons doel? Jouw onderneming in de markt zetten met een logo dat je kernwaarden en unieke factoren in één beeld vat.
Drukwerk – Officetemplates
Merkidentiteiten dienen ook via gedrukt materiaal consistent gebruikt te worden. Naamkaartjes waar je jezelf mee kan voorstellen in stijl, facturatietemplates, folders, brochures…, you name it, we design it.
Hoe maak je complexe informatie oogstrelend, deelbaar en vooral makkelijk verteerbaar voor jouw doelgroep? Met een infographic of PowerPointpresentatie brengen we jouw boodschap over en krijgen we iedereen mee.
Grafisch ontwerp 2.0
Stockbeelden, juk! Illustraties die jouw concurrenten ook gebruiken, nein man.
Wij ontwerpen beelden op maat van jouw boodschap en doel. Deze in de gepaste huisstijl en multifunctioneel zodat iconen, illustraties, vormen op verschillende communicatiekanalen kunnen worden ingezet. Enter: merkconsistentie

Online styleguide
Op het einde van de brandingrit heb je een resem van huisstijlelementen die je dan kan gaan inzetten wanneer je communiceert. Branded communicatie die interesse opwekt en prospecten omzet in fans.
Geen zin in onduidelijkheden rond jouw branding of papieren brandbook dat nooit op zijn plaats ligt wanneer je het nodig hebt? Snappen we. Daarom kwamen wij met volgende oplossing op de proppen: