Sidekick
Creating heroic brands online and offline
Follow us

Wij bouwen jouw merk op

Merkstrategie, de ruggengraat van jouw communicatie

Jouw merk, ’t zondagskind in jouw marktsegment.

Wie heeft oor naar jouw merk? Wat zijn de doelen en daarop afgestemde noden? Wat weten we van jou en wat is nog onbekend? Samen met jou bekijken we hoe we  (nieuw) leven in je merkverhaal kunnen blazen.  Hierop baseren wij jouw plan van aanpak, de merkstrategie.

Een foto van Elise die naar flipchart kijkt

Ter voorbereiding werken we onze checklist af.

  • Het is duidelijk wie je wenst te bereiken.
  • We onderzochten wie al dan niet speler is op deze markt.
  • Jouw pijnen en goals zijn helder.

Vervolgens organiseren we een workshop branding en bespreken we onze bevindingen. Wanneer alles klaar en duidelijk is, gaan we op zoek naar een passende merkpersoonlijkheid.

SCOREN MET JE MERK?

Contacteer ons

Astrid de webdesigner aan een flipchart

Gevoelens, gevoelens en nog eens gevoelens.

Merkimago en merkpositionering

Wat zegt de achterklap? Wat vertellen consumenten, werknemers en investeerders over jou? Wij proberen alvast steeds merken te ontwikkelen die focussen op aunthenticiteit. Zo vermijden we een mogelijke clash tussen de uitstraling van je merk en hoe je je doelpubliek benadert.

Zo zorgen we dat je tone of voice overeenkomt met de visuele aspecten van je merk, en zetten we in op communicatie die jouw vakkennis duidelijk maakt en je reputatie ondersteunt.

Samen bekijken we welke meerwaarde je biedt op de markt. Daaropvolgend onderzoeken we hoe en via welke kanalen je best communiceert over de voordelen van je doelpubliek.

merkidentiteit

Look – Feel – Tone – Voice

Gebaseerd op alle informatie omtrent jouw merkpersoonlijkheid, merkpositie en merkbeloftes, starten we aan de look en feel alsook tone of voice van jouw merk.

Branding maakt jou uniek.

Wij luisteren naar heel wat verhalen van ondernemers. Wij horen dan ook heel wat merkbeloftes. De ene is agile, de andere lean and mean en prijs/kwaliteit lijkt iedereende beste. Wij gaan op zoek naar factoren die jou unieker in de kijker kunnen zetten.

Concrete merkbeloftes maken maken je meerwaarde sneller duidelijk. Deze brengen we naar buiten  via helder communicatiemateriaal.

Onze kantoren in Mechelen

Branding wekt voorkeur op

Via branding slagen bedrijven er in om zich te onderscheiden van de rest. Vaak wekt branding ook bepaalde voorkeuren op bij consumenten.

Mensen wensen betrouwbare providers. Vertrouwen creëer je door overeenstemmende waarden en raakvlakken, die duidelijk worden door een merkbeleving.

Aldus, Branding

  1. Merkstrategie, de ruggengraat van jouw merk.
  2. Merkpositie, het gevoel dat jouw merk oproept.
  3. Merkidentiteit, jouw looks en stem.
  4. Merkpersoonlijkheid, jouw kernwaarden.
  5. Merkconsistente communicatie, de evolutie van jouw merk.